Mediamarkt

Van ideeën naar concrete prototypes

Uitdaging
Voor een retail-klant werd Makers Day georganiseerd, vertrekkend vanuit de ideeën die eerder op een brainstorm gegenereerd werden.

Aanpak
Met een 70-tal medewerkers werd er op de Makers Day intensief gezocht naar concepten, en gebouwd aan nieuwe prototypes met toegevoegde waarde. De opdracht luidde: 'vind nieuwe oplossingen, voor eindgebruikers, die rendabel kunnen worden verkocht’.
Het accent van deze Design Sprint lag op het permanent valideren van iedere stap van de uit te rollen prototypes:
* what is : telefonische validatie met klanten
* what if : validatie voor een groep van gebruikers
* what wows : validatie voor een professionele jury

Resultaat
De Makersday leidde tot 8 prototypes, die nadien intern vertaald werden in drie businesscases met elk een eigen projectmanagement. Binnen het jaar werden de eerste uitgewerkte prototypes reeds gerealiseerd binnen de winkelketen zelf.

#medewerkers
#makersday
#innovatie
#workshop

Wenst u meer informatie hierover of zoekt u dit voor uw eigen bedrijf ?
Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie en de mogelijkheden.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy