Engie Electrabel

UX strategie optimaliseren door klantgerichtheid

Uitdaging
Engie Electrabel wilde voor zijn B2B klanten een oplossing uitwerken om op digitale wijze offertes te kunnen aanvragen. Wij stonden in voor de volledige gebruikerservaring van deze nieuwe applicatie.

Aanpak
Wij werden vrij laat in dit project betrokken waardoor de aangereikte oplossingen voor de eindklant reeds sterk gestuurd werden vanuit business noden en IT beperkingen. Daarom werd de focus gelegd op het optimaliseren van de gebruikerservaring en gebruiksvriendelijkheid, binnen de opgelegde beperkingen.

Door het inlassen van frequente gebruikerstesten/gebruikersonderzoek kwamen de echte pijnpunten van de klanten naar boven die de opgelegde concepten een andere richting uitstuurden. Op een vrij korte doorlooptijd werd zo de strategie achter het project sterk bijgestuurd door input vanuit de klanten.

Resultaat
Door in te zetten op de principes van concept -> prototype -> validatie is er een oplossing opgezet die gedragen is door zowel business als de klant. We hebben ervoor gekozen om de interne discussie te minimaliseren en te focussen op hoe de uiteindelijke eindklant dit zou ervaren. Op deze manier werd er intern een breder draagvlak gecreƫerd voor een oplossing die aansluit op de noden van de klant.


project in opdracht van Springbok Agency

#medewerkers
#klanten
#onderzoek
#designthinking

Wenst u meer informatie hierover of zoekt u dit voor uw eigen bedrijf ?
Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie en de mogelijkheden.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy